تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان جام قهرمانی مسابقات کافا را به کابل بردند + فیلم تکذیب ادعای استخدام ۶۰۰ معلم از میان اتباع تاکنون ۱۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند وزارت کشور ادعای بازداشت زائران افغانستانی اربعین در خوزستان را رد کرد در دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون به ایران وارد شدند (۱ شهریور ۱۴۰۳) تیم ملی فوتسال افغانستان در مراسمی با حضور خداداد عزیزی برای حضور در جام جهانی بدرقه شد خداداد عزیزی: امیدوارم تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از جام جهانی فراموش نشود تاکید وزیر پیشنهادی کشور برساماندهی اتباع و انسداد مرز‌ها + فیلم حرکت اولین کاروان زائران افغانستانی اربعین از کابل + فیلم هَتاک حرّاف گُستاخ | از عبدالحمید خراسانی چه می‌دانیم؟ آمادگی مرز دوغارون برای پذیرای از زائران افغانستانی + فیلم ثبت‌نام ۲۸ هزار مهاجر افغانستانی برای دریافت روادید برای سفر به عراق از کنسرسیوم ریلی افغانستان چه می‌دانیم؟ احمد مدقق: دستاورد‌های زبانی، مهم‌ترین آورده نویسندگان افغانستانی است تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های ایران فرماندار تایباد: تاکنون از سمت افغانستان ورودی زائر اربعین نداشته‌ایم فرماندار تایباد: ۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به گمرک هرات اعزام شد | آتش مهار شده است اینفوگرافی | نگاهی به آخرین وضعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان سومین سالگرد سقوط کابل | کاخ رؤیا‌هایی که فروریخت نگاه عباس عراقچی به افغانستان و طالبان چگونه است؟
سرخط خبرها

کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان آغاز شد

  • کد خبر: ۱۲۹۹۷۲
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان آغاز شد
با اعلام وزارت صحت عامه طالبان اعلام کرد که از امروز دوشنبه، ۲۵ مهر کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در ۲۲ ولایت افغانستان آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در ۱۹۴ ولسوالی در ولایت‌های جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی افغانستان تحت پوشش قرار می‌دهد.

این کمپین برای چهار روز متوالی ادامه می‌یابد و هدف آن واکسینه کردن حدود ۶ میلیون کودک زیر سن پنج در مقابل ویروس فلج اطفال است.

بر بنیاد اعلامیه وزارت صحت عامه طالبان این کمپین ۱۹۴ ولسوالی را در ولایات جنوبی، جنوب شرقی، شرقی، شمالی، غربی و مرکزی کشور تحت پوشش قرار می‌دهد که خطر انتشار ویروس پولیو- فلج اطفال در آنها بیشتر است.

پیش از این شش دور کمپین سراسری و یک دور کمپین فرعی در سال روان میلادی در افغانستان تطبیق گردیده است.

از آغاز سال روان میلادی تا اکنون دو مورد مثبت پولیو از ولایت‌های پکتیکا و کنر گزارش شده است که نسبت به چهار مورد سال ۲۰۲۱ و ۵۶ مورد در سال ۲۰۲۰، کاهش قابل ملاحظه را نشان می‌دهد.

قلندر عباد، وزیر صحت عامه طالبان از تلاش کارکنان برنامه محو پولیو در امر مبارزه با این مرض قدردانی نموده و گفت که مردم به خصوص پدران و مادران باید سلامتی آینده فرزندان‌شان و زحمات تیم های واکسیناسیون را در نظر گرفته و تمام اطفال زیر سن پنج سالشان را برای واکسینه نمودن نزد واکسیناتوران حاضر کنند.

گفتنی است که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای‌ جهان هستند که هنوز موارد مثبت پولیو در آنجا شناسایی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->